De SNS Bank, ASN Bank en RegioBank hebben momenteel te maken met een storing. Klanten kunnen daardoor problemen ervaren met bankieren via zowel de app, als de website. SNS Bank erkent de storing en zegt aan een oplossing te werken.
Sinds 12:00 vanmiddag melden klanten van de drie banken via Allestoringen, een website waarop storingen worden bijgehouden, dat toegang tot de app en website van de banken niet mogelijk is. Hierdoor hebben klanten geen toegang tot hun spaar- of betaalrekening. SNS Bank geeft via X, voormalig Twitter, aan dat er aan een oplossing gewerkt wordt.
De oorzaak van de storing is onbekend. Wanneer de problemen voor rekeninghouders zijn opgelost is evenmin duidelijk. Anderhalf uur na het uitbreken van de storing staat het aantal meldingen voor SNS Bank via Allestoringen op 2826. ASN Bank telt 972 meldingen en RegioBank 586.
Reinout de Jong is werkzaam als financieel journalist, hij schrijft teksten voor verschillende financiële websites en is na het afronden van zijn redactionele opleiding bezig met een bachelor in de Nederlandse taal.
Geef een reactie