Bij RegioBank kunnen particuliere klanten terecht voor een gezamenlijke rekening. Dit betaalpakket is onderdeel van Basis Bankieren van RegioBank en bestaat uit een betaal- en spaarrekening en wordt standaard met één fysieke betaalpas geleverd. De maandelijkse kosten bedragen € 3,55. Een tweede betaalpas kost € 1,75 extra per maand. De rekening kan eenvoudig online en via de mobiele telefoon worden beheerd.
De RegioBank Gezamenlijke Rekening bestaat uit verschillende producten en diensten. Daarnaast kan het betaalpakket naar wens worden uitgebreid, bijvoorbeeld met een creditcard. In de tabel staan de kosten en kenmerken weergegeven. Een volledig en actueel overzicht is te vinden op de website van RegioBank.
Met een RegioBank Gezamenlijke Rekening is het mogelijk om rood te staan. Daarvoor moet eerst een aanvraag worden ingediend. Zodra de aanvraag is goedgekeurd, kan er maandelijks tot maximaal het nettosalaris met een maximum van € 2.500 rood worden gestaan. De rekeninghouders betalen een variabele rente vanaf de eerste dag dat er rood wordt gestaan.
Het is voor rekeninghouders alleen mogelijk om papieren rekeningafschriften te ontvangen als ze geen gebruikmaken van de online dienst Mijn RegioBank. Maken ze wel gebruik van Mijn RegioBank? Dan worden de rekeningafschriften alleen digitaal verstuurd.
Ja, de gezamenlijke rekening van RegioBank valt onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Als RegioBank failliet gaat, worden tegoeden tot € 100.000 per rekeninghouder per bank gedekt. Bij een gezamenlijke rekening gaat het om een gezamenlijke dekking van € 200.000 per bank.
Ja, nieuwe klanten van RegioBank kunnen gebruikmaken van een gratis overstapservice. Incasso’s en inkomende overboekingen worden dan 13 maanden lang automatisch naar de nieuwe rekening doorgestuurd. Nederlandse bedrijven die automatisch afschrijven, krijgen bovendien het nieuwe rekeningnummer van RegioBank te zien. Particulieren die geld overboeken naar het oude rekeningnummer, krijgen ook automatisch het nieuwe rekeningnummer te zien. Ten slotte ontvangen nieuwe klanten 3 maanden voordat de overstapservice stopt een bericht om te controleren of alle organisaties die geld overboeken nu de nieuwe betaalrekening gebruiken.