Revolut <18 is een betaalrekening voor kinderen en jongeren van 6 tot en met 18 jaar oud. Het betaalpakket bestaat uit een betaalrekening en betaalpas en kan worden beheerd via de mobiele app van Revolut. Kinderen kunnen sparen door geld apart te zetten en ouders/wettelijk vertegenwoordigers kunnen de voortgang van het kind bijhouden en met hen meekijken.
Er worden geen kosten in rekening gebracht voor Revolut <18. Ook de betaalpas is gratis. Voor personalisatie van de betaalpas kunnen kosten van toepassing zijn. In de tabel zijn de kosten en kenmerken overzichtelijk weergegeven. Een volledig overzicht is te vinden op de website van Revolut.
Revolut is een Litouwse online bank en valt onder het depositogarantiestelsel van Litouwen. In het geval dat Revolut failliet gaat, worden tegoeden tot € 100.000 per rekeninghouder per bank gedekt. Litouwen is dan verantwoordelijk voor de uitbetaling van deze tegoeden.
Betalingen naar en van klanten op Revolut <18 zijn alleen beschikbaar voor tieners die ouder zijn dan 16 jaar.
Wanneer het kind 16 jaar of ouder is, kan deze de mobiele app van Revolut downloaden en daar een eigen rekening aanmaken. De ouder/wettelijk vertegenwoordiger dient dit vervolgens in de eigen Revolut-app goed te keuren. Is het kind jonger dan 16 jaar? Dan kan alleen de ouder en/of wettelijk vertegenwoordiger een rekening openen. Ook dat kan worden geregeld via de eigen Revolut-app.
Ja, kinderen jonger dan 16 jaar kunnen niet zelf een kinderrekening openen. Dat kan alleen de ouder en/of wettelijk vertegenwoordiger doen via de eigen app van Revolut. Wanneer een kind van 16 jaar of ouder een rekening opent, moeten ouders/vertegenwoordiger deze aanvraag goedkeuren. Ouders en/of wettelijk vertegenwoordigers van het kind moeten dus een eigen Revolut-betaalrekening hebben.
Ja, ouders en/of wettelijk vertegenwoordigers kunnen geld toevoegen aan en opnemen van de betaalrekening van hun kind, ongeacht de leeftijd. In de eigen Revolut-app kan het profiel van het kind worden geopend. Vervolgens gaat men naar ‘Geld toevoegen’ en moet daar het bedrag worden ingevoerd. De overschrijving is gratis en vindt direct plaats. Om geld van de rekening op te nemen, dient de ouder/vertegenwoordiger op ‘Opnemen’ te klikken en daar het bedrag in te voeren. Ook deze overschrijving vindt gratis en direct plaats.