De Volksbank kiest ASN Bank als overkoepelende merknaam. Daarmee verdwijnen de merken RegioBank en SNS definitief uit het straatbeeld. De nieuwe merknaam maakt deel uit van een flinke bezuiniging waar de Volksbank de komende tijd voor staat.
Eerder werd al bekendgemaakt dat de vier merken van de Volksbank, SNS Bank, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen samengevoegd zouden worden tot één merk. Ook sluit de bank bijna de helft van de filialen en verdwijnen er honderden banen.
Met de bezuiniging wil het bedrijf jaarlijks 70 miljoen euro besparen. De bezuinigingen zijn volgens de Volksbank nodig omdat onzekere macro-economische omstandigheden voor druk op de inkomsten zorgen. Ook zijn er hogere kosten omdat de bank moet investeren om te voldoen aan de wet- en regelgeving voor het bestrijden van financiële criminaliteit en op het gebied van risicomanagement. Voor de reorganisatie heeft de bank 360 miljoen euro gereserveerd.
Laura Smit is werkzaam als journalist. Zij schrijft artikelen voor websites binnen de financiële dienstverlening. Ze heeft een Bachelor Journalistiek van Hogeschool Windesheim te Zwolle behaald.
Geef een reactie