Vanmiddag ontstond er sinds het einde van de ochtend een storing bij de Rabobank. Vooral de app had te kampen met technische problemen, hierdoor konden klanten urenlang hun geldzaken niet regelen. Op de website kon men ook tijdelijk niet inloggen, ook daar konden klanten niet bij hun saldo of andere diensten.
De storing die uiteindelijk tot ongeveer 15:30 duurde is inmiddels verholpen, zo laat Rabobank weten op Twitter. Een woordvoerder van de bank laat aan de Telegraaf weten dat het niet duidelijk is hoeveel mensen getroffen zijn en wat er aan de hand was. Er zou in ieder geval geen sprake zijn van een cyberaanval.
Op de website Allestoringen.nl ontstond rond het middaguur een piek van zo’n zesduizend meldingen van klanten van de bank. In de reacties is onder meer te lezen dat klanten naast problemen met internetbankieren, ook geen betalingen konden verrichten via iDeal.
Precies een week geleden was er sprake van een landelijke pinstoring, deze zorgde er toen voor dat klanten bij winkels niet meer konden betalen met hun pinpas. Hoewel internetbankieren toen nog wel werkte, bleek toen wederom het belang van contant geld dat beschikbaar blijft als wettig betaalmiddel. De pinstoring werd echter sneller verholpen dan de storing van de Rabobank, deze was na 40 minuten opgelost.
Reinout de Jong is werkzaam als financieel journalist, hij schrijft teksten voor verschillende financiële websites en is na het afronden van zijn redactionele opleiding bezig met een bachelor in de Nederlandse taal.
Geef een reactie