Rabobank kampt met een storing. Door technische problemen is het voor klanten niet mogelijk om geld over te maken. Ook kan er op webshops niet worden betaald met IDEAL. Rabobank werkt aan een oplossing.
Klanten van Rabobank kunnen sinds vanochtend geen geld overboeken. Op de site Allestoringen.nl komen al een paar uur honderden meldingen binnen van klanten die kampen met problemen. In de app schrijft de Nederlandse bank: ‘Door een technisch probleem kun je je transactie mogelijk niet afronden. Onze excuses voor eventueel ongemak.’ Betalingen van online aankopen worden afgebroken doordat er ‘een fout is opgetreden’.
Het is niet de eerste keer dat Rabobank met een storing kampt. Op 7 juni ondervonden klanten technische problemen bij het doen van overboekingen en het checken van het saldo op de bankrekening. Doordat er steeds vaker gebruik wordt gemaakt van online bankieren, kunnen deze storingen voor problemen zorgen.
Rabobank is niet de enige bank die kampt met problemen. Iedere bank kan met problemen te maken krijgen. Zo ging het bij ING de afgelopen maanden een paar keer mis. In gesprek met Bank.nl gaf een woordvoerder van ING toen het volgende aan: ‘We willen graag benadrukken dat elk storingsincident er één te veel is. Klanten hebben recht op een goed werkende dienstverlening met betrekking tot digitaal bankieren en die hebben ze niet op het moment van een storing.’
Milou Ros is werkzaam als financieel tekstschrijver. Zij schrijft teksten voor verschillende websites in de financiële dienstverlening en heeft een Bachelor Journalistiek van Hogeschool Windesheim te Zwolle behaald.
Geef een reactie