Aegon Bank en Knab voegen vanaf 13 maart 2023 hun producten samen. De producten van Aegon Bank N.V. worden vanaf deze datum overgenomen door Knab. Voor klanten veranderen de producten en voorwaarden niet.
Aegon Bank en Knab werken al voor een lange tijd samen. Aegon Bank N.V. is namelijk de moedermaatschappij van online bank Knab. In oktober 2021 besloot Aegon nog te stoppen met het aanbod van haar bancaire producten. Bestaande klanten konden van de producten blijven gebruikmaken en nieuwe aanvragen moesten worden ingediend bij Knab. De bedrijven kondigen nu aan verdergaande ontwikkelingen door te voeren.
Aegon Bank geeft aan dat er voor klanten weinig verandert. De algemene voorwaarden en productvoorwaarden veranderen niet. De producten die naar Knab verhuizen krijgen wel een andere naam. Hieronder staan de huidige productnamen en de nieuwe namen bij Knab.
Oude productnaam | Nieuwe productnaam |
Aegon Sparen | Sparen |
Aegon Deposito Sparen | Deposito Sparen |
Aegon Lijfrente Sparen | Knab Lijfrente Sparen |
Aegon Ontslagvergoeding Sparen | Knab Ontslagvergoeding Sparen |
Aegon Lijfrente Uitkeren | Knab Lijfrente Uitkeren |
Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren | Knab Ontslagvergoeding Uitkeren |
Aegon Beheerd Beleggen | Knab Beheerd Beleggen ABB |
Aegon Beheerd Beleggen Hypotheek | Knab Beheerd Beleggen Hypotheek |
Aegon Beheerd Beleggen Lijfrente | Knab Beheerd Beleggen Lijfrente |
Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren | Knab Nabestaanden Lijfrente Uitkeren |
Aegon Uitkeren | Uitkeren |
Netto Havenpensioen | Netto Havenpensioen |
Aegon Vermogensrekening | Vermogensrekening |
Aegon Beleggingshypotheekrekening | Knab Beleggingshypotheekrekening |
Vanaf 13 maart kunnen klanten niet meer inloggen op Mijn Aegon of de Mijn Aegon-app. De producten moeten vanaf dat moment worden beheerd via de Persoonlijke Bankomgeving van Knab. Alle klanten ontvangen hierover een e-mail met informatie. De rekeningen van Aegon komen niet in de mobiele app van Knab te staan. Daartoe krijgen de klanten geen toegang.
Voor de overstap naar Knab moeten klanten zelf controleren of de gegevens in Mijn Aegon actueel en volledig zijn. Dit zijn namelijk de gegevens die worden overgenomen door Knab. Deze bank communiceert voornamelijk via e-mail. Aan klanten wordt daarom hoofdzakelijk aangeraden deze goed door te geven.
Om in te kunnen loggen op de Persoonlijke Bankomgeving van Knab dienen klanten van Aegon zelf daarvoor de nieuwe inloggegevens aan te vragen. Knab stuurt daarover naar iedereen een e-mail met instructies.
Wanneer klanten niet willen overstappen naar Knab, kunnen de meeste producten worden afgekocht of beëindigd. Wat daarin mogelijk is, hangt af van het product dat de klant wenst te beëindigen. Aegon Lijfrente Sparen, Aegon Ontslagvergoeding Sparen en Aegon Beheerd Beleggen Lijfrente kunnen vroegtijdig worden beëindigd door deze af te kopen of door een waardeoverdracht naar een andere aanbieder aan te vragen.
Het is niet mogelijk de uitkerende producten van Aegon af te kopen of te beëindigen. Hieronder vallen onder andere Aegon Lijfrente Uitkeren, Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren en Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren.
Als klanten Aegon Beheerd Beleggen Hypotheek willen stoppen, moet daarvoor toestemming worden gevraagd bij Aegon Verzekeringen N.V. Daarnaast is het Netto Havenpensioen op geen enkele manier te stoppen voor de klant 65 jaar oud is.
In oktober 2022 kondigden Aegon en verzekeraar a.s.r. aan de Nederlandse activiteiten te combineren. De Nederlandse pensioen-, levensverzekering-, schadeverzekering-, bank- en hypotheekactiviteiten van Aegon worden overgenomen door a.s.r. CEO Jos Baeten van a.s.r. beschreef deze ontwikkeling toen als volgt: ‘Ik ben blij dat we vandaag aankondigen dat a.s.r. en Aegon Nederland, twee gerenommeerde Nederlandse bedrijven, diepgeworteld in de Nederlandse samenwerking, een leider zullen creëren in de Nederlandse verzekeringssector.’
De naam Aegon zou nog drie jaar worden gebruikt. Daarna zouden alle genoemde portefeuilles onder a.s.r. komen te vallen. Deze overname zou van a.s.r één van de grootste verzekeraars van Nederland maken. Het onderbrengen van de producten van Aegon Bank N.V. bij Knab vindt plaats gedurende deze overname. Het is niet bekend of dit invloed heeft op de eerder aangekondigde ontwikkelingen.
Milou Ros is werkzaam als financieel tekstschrijver. Zij schrijft teksten voor verschillende websites in de financiële dienstverlening en heeft een Bachelor Journalistiek van Hogeschool Windesheim te Zwolle behaald.
Reacties van bezoekers (5)
Ik ben compleet mijn rekening kwijt en kom niet door de chat die geen adequate optie geeft. Contact opnemen duurt ook uren en ik wil weten waar mijn geld is en hoe ik dit kan beheren
R.Peverelli 2023-09-17 13:13:57O Jullie ook al Gisteren ook een account aan moeten maken, nog steeds geen geboortedatum in te vullen. Dus helaas Zelf geen inzage in mijn producten! Medewerker van knab kwam niet verder dan ligt aan uw browser. En kon geen info geven over de oud aegon producten. Daar sta je dan, en nu????
Gerds 2023-05-26 10:55:05Dag Jan, Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de Knab klantenservice: https://www.knab.nl/contact
Mabelle 2023-04-06 18:49:04ik kan niet inloggen en een nieuw account aanmaken, jullie van knab zouden en jaaropgave osturen
j.l. punt 2023-04-06 16:19:19Het lukt ons niet om in te loggen. De geboortedatum is niet in te stellen, omdat we alleen kunnen swipen. Dat is niet doen. Bellen lukt ook niet omdat het te druk is, maar hebben de info wel nodig van de rekening. Graag een oplossing!
G.W. Bank 2023-03-28 16:20:35