GoDutch is een Nederlandse online bank voor ondernemers. De bank biedt vier betaalpakketten aan, waaronder GoDutch Free. Dit gratis zakelijke betaalpakket bestaat uit een Nederlandse IBAN en een virtuele betaalpas. Ook is er 24/7 support beschikbaar en kan men valuta wisselen tegen middenkoersen. Voor Free worden de volgende rechtsvormen geaccepteerd: eenmanszaak, besloten vennootschap (bv), vennootschap onder firma (vof) en stichting (ANBI).
Ga naar de site van GoDutch
Er worden geen vaste maandelijkse kosten in rekening gebracht voor Free van GoDutch. De zakelijke rekening valt onder het Franse depositogarantiestelsel. Een overzicht van de producten, diensten en eventuele bijkomende kosten staat op deze pagina. Een volledige en actuele lijst is te vinden op de website van GoDutch.
GoDutch Free werkt met inactiviteitskosten. Dit betekent dat er € 5,00 in rekening wordt gebracht als de zakelijke rekening 30 dagen niet is gebruikt. Dit kan een terugkerende vergoeding zijn.
GoDutch is een Nederlandse bank, maar de tegoeden worden gedekt door het Franse depositogarantiestelsel. Dit komt doordat de bank haar tegoeden onderbrengt op een beschermde rekening bij partnerbank BNP Paribas. In het geval GoDutch failliet gaat, is Frankrijk verantwoordelijk voor de uitbetaling van de tegoeden.
Een zakelijke rekening openen kan via de website van GoDutch. Daar dienen een aantal bedrijfs- en persoonsgegevens te worden doorgegeven. Ook kan het zijn dat er om extra documenten wordt gevraagd om de registratie te voltooien. Wie in het UBO-register staat, zal bovendien een UBO-verklaring moeten aanleveren. Het registratieproces duurt enkele minuten en binnen 3 uur zijn de Nederlandse IBAN en virtuele betaalpas actief.
Nee, met GoDutch Free kunnen klanten geen contant geld opnemen. Dat kan alleen met de betaalpakketten met een fysieke betaalpas: GoDutch Starter, GoDutch Pro en GoDutch Unlimited.
Wie GoDutch Free heeft, kan in geval van nood 24/7 contact opnemen met de telefonische klantenservice. Er is meertalige klantenservice beschikbaar. Men kan ook via chat of e-mail in contact komen met de klantenservice.